پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119454
با حكم مقام معظم رهبري صورت گرفت؛
انتصاب رئيس جديد سازمان صدا و سيما
تاریخ انتشار : 1393/08/17
نمایش : 1143
رهبر معظم انقلاب، "محمد سرافراز" را به رياست سازمان صدا و سيمامنصوب كردند. در اين حکم آمده است: «عزم ملّي و ابتهاج معنوي و نشاط انقلابي» آحاد جامعه در مسير اهداف بلند نظام اسلامي، در گرو آگاهي و معرفت عميق و گسترده‌عمومي و نيازمند پيوند با سرچشمه‌هاي توليد فکر ناب ديني و خيل دلبستگان فرهيخته و پرانگيزه انقلاب اسلامي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغاربه نقل از مشرق، رهبر معظم انقلاب اسلامي در حکمي "محمد سرافراز" براي يک دوره 5 ساله به رياست سازمان صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران منصوب کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين حکم با اشاره به مسئوليت تاريخي رسانه ملي در حفظ و ارتقاي استقلال فرهنگي و هويت انقلاب ايران اسلامي تاکيد کردند: سازمان صدا و سيما با مأموريت خطير «هدايت و مديريت فرهنگ و افکار عمومي جامعه» به مثابه دانشگاه عمومي، وظيفه گسترش دين، اخلاق، اميد و آگاهي و ترويج سبک زندگي اسلامي- ايراني در ميان آحاد ملّت را بر عهده داشته و به عنوان موتور محرک و مشوق پيشرفت کشور، وظيفه پشتيباني رسانه اي همه جانبه و مبتکرانه در امر بسيج عمومي ملّت و نيز کمک به مديريت هاي اجرايي در جهت تأمين اهداف و اجراي سياست هاي کلان نظام و تحقق سند چشم انداز کشور را بر دوش دارد.


متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم


جناب آقاي محمّد سرافراز دام توفيقه

با پايان يافتن دوره ي مسئوليت جناب آقاي مهندس سيّد عزت الله ضرغامي که با تلاش و کوششي خستگي ناپذير و دلسوزانه و مبتکرانه همراه بود، جنابعالي را با توجه به صلاحيتهايي که بحمدالله از آن برخورداريد و با آگاهي از تجربه طولاني مديريتي تان در رسانه ملّي و آشنايي هاي گسترده تان با اين مجموعه ي بزرگ و مهمّ براي يک دوره ي پنج ساله به رياست سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران منصوب مي کنم.


سازمان صدا و سيما با مأموريت خطير «هدايت و مديريت فرهنگ و افکار عمومي جامعه» به مثابه دانشگاه عمومي، با تکيه بر فعاليت ها و برنامه هاي حرفه ئي پيشرفته و عميق رسانه اي، وظيفه گسترش دين و اخلاق و اميد و آگاهي و ترويج سبک زندگي اسلامي- ايراني در ميان آحاد ملّت را بر عهده دارد. مسئوليت تاريخي رسانه ملّي در مقطع کنوني، حفظ و ارتقاي استقلال فرهنگي و هويت انقلاب ايران اسلامي است. «عزم ملّي و ابتهاج معنوي و نشاط انقلابي» آحاد جامعه در مسير اهداف بلند نظام اسلامي، در گرو آگاهي و معرفت عميق و گسترده ي عمومي و نيازمند پيوند با سرچشمه هاي توليد فکر ناب ديني و خيل دلبستگان فرهيخته و پرانگيزه ي انقلاب اسلامي است. سازمان صدا و سيما همچنين به عنوان موتور محرک و مشوق پيشرفت کشور، وظيفه پشتيباني رسانه اي همه جانبه و مبتکرانه در امر بسيج عمومي ملّت و نيز کمک به مديريت هاي اجرايي در جهت تأمين اهداف و اجراي سياست هاي کلان نظام و تحقق سند چشم انداز کشور را بر دوش دارد. اهمّ راهبردهائي که ان‌شاء الله خواهد توانست رسانه ملّي را در اجراي اين مسئوليت بزرگ ياري رساند، به پيوست ابلاغ مي شود.


در پايان لازم مي دانم از جناب آقاي مهندس ضرغامي و همکاران ايشان که توانستند رسانه ي ملّي را در دوره‌ي مسئوليت خود به پيشرفتي چشمگير برسانند که بتواند در عرصه هاي گوناگون سياسي، اجتماعي و فرهنگي نقشي مؤثر ايفاء کند، صميمانه تشکر کنم.


از درگاه خداوند منان توفيق جناب عالي را که مفتخر به انتساب به خانواده ي شهيدان معزّز انقلاب اسلامي مي باشيد در انجام اين مأموريت خطير و حساس با تکيه بر عنايات الهي خواستارم و براي شما و همکاران محترمتان دعا مي کنم.

سيّد علي خامنه اي
۱۵ آبان ۱۳۹۳

 

سرافراز کيست؟

محمد سرافراز در آبان 1393 بعد از عزت‌الله ضرغامي طي حکمي از سوي مقام معظم رهبري به مدت پنج سال به رياست صداوسيما جمهوري اسلامي منصوب شد.

 

محمد سرافراز يکي از قديمي‌ترين مديران صداوسيماست. وي داراي مدرک دکتراي علوم سياسي از دانشگاه "بيروت" و مسلط به دو زبان انگليسي و عربي است.

برادر بزرگ او "جواد سرافراز" مسئول دفتر دکتر بهشتي بوده و به همراه وي در انفجار دفتر "حزب جمهوري اسلامي" در سال 1360 به شهادت مي‌رسد. برادر ديگرش در جنگ تحميلي به شهادت رسيده است.

پدر وي مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمين "ابوالفضل سرافراز" نيز نماينده ولي‌فقيه در هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران بود.

او کتابي به زبان عربي با موضوع "تکفيري‌ها" نوشته که در ميانه دهه 80 در "بيروت" منتشرشده است.

 

مسؤوليت‌ها و سوابق اجرايي

معاونت برون‌مرزي صداوسيما از سال 1371 تا 1393

رياست صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران از سال 1393

عضو شوراي عالي فضاي مجازي

ناظر راهبردي بر شبکه‌هاي غيرفارسي‌زبان سازمان صداوسيما

مديريت هيسپان تي‌وي Hispan TV

مديريت شبکه پرس تي‌وي Press TV

 

 

حضور در صداوسيما

محمد سرافراز يکي از قديمي‌ترين مديران صداوسيماست که از زمان رياست محمد هاشمي به مديريت صداوسيما ورود پيدا کرد. سرافراز جزء افرادي بود که براي مديريت سازمان صداوسيما برنامه ارائه کرد.

 

 

معاونت برون‌مرزي صداوسيماي جمهوري اسلامي

معاونت برون‌مرزي يکي از معاونت‌هاي صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران است که با داشتن شبکه‌هاي راديويي، تلويزيوني و پايگاه‌هاي اينترنتي اقدام به پخش برنامه به زبان‌هاي گوناگون براي مخاطبان خود در خارج از مرزهاي کشور مي‌کند.

محمد سرافراز از سال 1371 تا 1393 معاونت برون‌مرزي صداوسيما را بر عهده داشت و شبکه‌هاي "پرستي وي" (Press TV) اولين شبکه بين‌المللي خبري به زبان انگليسي ايران، "العالم" شبکه ماهواره‌اي به زبان عربي ايران، "آي فيلم" شبکه شبانه‌روزي پخش فيلم و سريال‌هاي ايراني به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي و "هيسپان تي وي" (Hispan TV) اولين شبکه بين‌المللي اسپانيايي‌زبان ايران؛ چهار شبکه‌اي هستند که محمد سرافراز آن‌ها را در مجموعه سازمان صداوسيما راه‌اندازي کرد و با اين شبکه‌ها استانداردهاي تلويزيون را تغيير داد
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html